lördag 28 mars 2009

Mysiga Vientiane

Inatt vid 2 tiden kom vi hem igen till Bangkok efter 12 timmars resande i minibus från Laos. Denna gång kunde vi passera gränsen med vad som kommer att bli vårt långsiktiga visum.

Tack till alla ni som var med och bad för oss. Vi har fått några sköna dagar. Vi har ätit mycket dammsugare och semlor. Barnen har fått åka mycket tuktuk (utan att bli helt förgiftade som i Bangkok) och så har vi badat i pool nästan varje dag.

Alla papper kom i rätt tid till ambassaden i Vientiane så att vi kunde komma hem i tid för att genomföra en viktig planeringssamling idag.

Det är viktigt att arbeta flitigt, det välsignar Gud. Det är viktigt att vila, det välsignar Gud. Ha en skön helg!

2 kommentarer:

Caroline sa...

Vad bra att det löste sig till slut med papprena, att ni hade en bra vistelse i Laos och att ni äntligen har fått era riktiga missionärsvisum. Jag kan tänka mig att ni njöt av svenska bakverk och av sol och bad och tuktuk-åkning i en renare stad. Igår kväll kom jag, min sambo Björn och mina föräldrar hem från Storlien där vi varit på semester en vecka och njutit mycket av skidåkning och avkoppling i massor av snö och mycket sol. Inga brutna ben eller armar, tack gode Gud för det.

Kramar till er alla!

Anonym sa...

Tack för nyhetsbrevet ser att ni verkar må bra mitt upp iallt.Söndagen den 5 april åker Svenne med fam och vi till Lindvallen i Sälen. Vi får då 5 dagar att njuta av vintersolen hoppas vi. Leif o jag blir barnvakt åt Hilda medans de andra åker slalom. Danial o Malin är i Idre denna vecka. Här hemma är det grått och småkyligt. Vi längtar efter vår och sommar värmen! Kramar till er alla från Leif och Ewa