torsdag 13 december 2007

Julstämning och skottlossning

Äntligen börjar vi få lite julstämning. Tack för alla fina julkort vi fått hittills. Barnen har sprejat snö i fönstret. Daniels syster Maria har skickat en julstjärna. Orkidéen som är i förgrunden är en av tre som vi fick från en thailändsk vän när vi låg utslagna i kräksjukan allihop...

Idag mådde alla bättre och på kvällen åkte vi in till Svenska kyrkans Luciafirande i den anglikanska kyrkan. Super mysigt med tända ljus, svenska sånger, lussebullar, glögg och en massa svenskar.

På vägen dit var det dock mindre mysigt. När vi satt fast i trafikstockningen så var det skottlossning på andra sidan gatan. Flera skott avlossades men vi vet inte så mycket mer om vad som skedde. Det är tryggt att veta att Gud beskyddar oss, och det kunde vi verkligen känna där vi satt och bad med familjen och Therese i taxin.

7 kommentarer:

Noomi sa...

"HE WHO [a]dwells in the secret place of the Most High shall remain stable and fixed under the shadow of the Almighty [Whose power no foe can withstand]".

Määäktigt!!

Margareta sa...

Mysigt ni har det. Adventsstjärna och allt.Oj, julkort har jag inte skickat några...

Sannerligen en våldsam värld vi lever i.Även i lilla Sverige händer det alltför mycket sånt.
Tryggt att ha Herren till sitt värn.Ps 91, som citeras i Nomes inlägg i Bibeln är MÄKTIG! Och innehållet MÄÄÄÄKTIGT!

Anonym sa...

Kära vänner Paulina och Daniel och de fyra grynen.
Det är så roligt och spännande att
'följa er på resan' där i Bankok
med allt varje ny dag ger.
Varmaste Jul- och Nyårshälsningar
och kramar
från Inga och Thore

Anonym sa...

Vill önska er välsignelse på alla sätt och vis - 3dje advent i Bangkok!
GUD är TROFAST som har kallat oss - han ska utföra de!! Mycket kärlek!! YES looooooove

Anonym sa...

Ja, nu börjar det bli jul minsann. Nu är ju hela min familj bortresta, Halzius till Sydney, och de andra till Nya Zeeland. Jag och min lilla familj är hemma i jul med Johans familj. Det ska väl gå bra det också. Jag är imponerad över att ni vågar åka med alla kidsen till ett främmande land så där....med skottlossning osv... Käre Gud, beskydda dem från allt hemskt! God jul på er allihop!

från familjen Petra Bergquist i Bollnäs
(fd Axelsson)

Anonym sa...

Våra kära vänner! Härligt att se lite julfirande hos Er. Jag förstår att barnen tycker att det känns kul. Idag får vi julbord på mitt jobb och alla mammalediga mamor kommer in med sina små. Maria kommer alltså med Hugo. Våran Hilda har nu blivit riktigt stor och tar sig fram själv på sitt vis. Vi kommer att fira julen hos Petra occh Svenne tillsammans med Jonas och John Josephsons familjer. Det ska bliv roligt. Julen kommer antagligen att bli grön men hoppas att rimfrosten får vara kvar. Vi har ca 8-9 grader kallt nu. Guds rika välgnelse över Er alla och många julkramar från oss Ewa o Leif

Anonym sa...

så mysigt det ser ut. ni har lyckats skapa mer julstämmning än mig...jag har inte fått upp nånting, ingen gran, stjärna eller ljusstake... men i år har jag julen inombords =P. saknar er hysteriskt mycke just nu..de blir ju ingen riktig jul utan er.. hälsa och krama alla från mig.
kram neta