tisdag 7 augusti 2007

Akta er för de små gulliga hundarna

Idag när jag varit och letat hus har jag nog sett hundratals skabbiga hundar. Men de har bara lett lite försynt då jag passerat. Men så går jag in på ett litet kontor för att skriva ut några papper. Då ligger där en liten hund som jag inte ser i en stol. En liten vit gullig pudel. Men när jag skall passera honom för att gå ut hoppar han upp och missar mitt skrev men några cm. Jag blev biten i högra låret. Små sylvassa pudeltänder... Så lagom gulligt. Snacka om attack.

Det var droppen på en dryg dag. Jag har letat hus km efter km och telefonsamtal efter telefonsamtal. Utan framgång. Be gärna att vi får tag på rätt hus imorgon.

På kvällen fick vi revansch. Vi ber till Gud om medarbetare. Vi mötte en kille som kan vara en nyckelperson. En ung engelsktalande thailändare som är kristen och brinner för det vi gör! Bland alla Bangkoks miljoner är det han vi träffar på! Vi tror inte på slumpen. Vi bytte telefon nummer och tror att vi skall få ha mer kontakt med honom framöver.

5 kommentarer:

Wikström sa...

Hej kära vänner! Underbart att läsa på bloggen vad som händer. Ni ska bara veta att våra tankar är med er. Många saknar er redan. Våra böner kommer att finnas där, och Gud kommer att ge er favör i bostadssökandet. Ska bli kul att träffa er när vi kommer ner i Januari. Ha det så underbart. Gud välsigne er! Kram från Ansku och John

Martin sa...

Hej! Vi älskar er! Kram Martin och Th =)

holmbergerika sa...

Jag älskar er! Håll ut, ha tålamod. Den som söker (bostad) finner :) Kram erika

Anonym sa...

Hej!
Härligt att höra att det trots allt har gått bra med resa och allt.
Jag är övertygad om att boendet kommer att lösa sig snabbt och bra. Han som har omsorg om sparven har omsorg om er. Gud vet att ni behöver bo bra och på rätt plats för att orka göra det han har tänkt.

kram
Amanda med Familj

Anonym sa...

Greetings from Florida!
Love you!!!

KRAMAR, fam Stonebeach family 4