tisdag 28 augusti 2007

Små grodorna...

Barnen är överlyckliga för djuren vi har i trädgården. Att fånga paddor är roligt... Här är några hundra meter till sexfilig vältrafikerad väg, ändå så väcks vi av grannens tupp och häromnatten kom ett drev hundar och sprang genom trädgården (då grinden var på lagning). (Klicka på bilden för förstoring)

Idag har Daniel påbörjat sina thaistudier. En rolig utmaning. Paulina har fortsatt att städa huset och vi längtar efter att hitta rätt möbler till rätt pris. På vägen hem ifrån skolan ringde P4 Västmanland och gjorde en intervju då vi satt fast i trafikstockningarna... lyssna här (intervjun börjar efter ca 10 min)

9 kommentarer:

Husfrugan sa...

Jag skulle inte våga ta i den paddan, du är modig du Josef!
Vi vill se bilder på det omtalade huset!
Saknar er, man är ju enda riktiga ur-brolinaren i västerås, blir lite ensamt när t.o.m adde har flyttat.
Hoppas ni har det toppen och får massa underbara vänner!

Puss och kram
från faster

Anonym sa...

Fin padda du hittat Josef! Du går i din pappas fotspår. Pappa samlade på grodor i Farmors fina tupperware kakburk när vi bodde på Bhola och farmor var på besök i Dhaka. Och din faster Sofia hon pussade alla grodor hon hittade och hoppades att någon skulle vara en prins.
Kramar till er alla från
Farmor o Farfar

Margareta sa...

Hej Josef!

Vilken häftig, cool kille du är Den här bilden ska jag maila till mitt barnbarn Edvard på Skälby,som gillar paddor och sånt.Han skulle nog vilja va med och kolla krypen.
Ha det fortsatt spännande på upptäcktsfärd i er nya thailändska trädgård.
Kram, Margareta

Margareta sa...

Just nu lyssnar jag P4, Återkommer med comments.
Ha det underbart, välsignat evrihopa!

Margareta

Margareta sa...

Bra jobbat Daniel! Klart godkänt-med råge!!!
I likhet med Sandra är jag så nyfiken på huset.Att det blir nåt fint och mysigt av det är jag övertygad om. De estetiska talangerna har ni väl med er.
Förra veckan var det varmt och skönt. Nu lite svalare.Kallt....rentav.
Vi hörs! och säg bara till om det är nåt ni behöver,whatever... Blessings, Svensson family

Fam Ranhem sa...

Coolt Josef! Har lagt bilden som skrivbordsunderlägg på datorn- Theodor kommer smälla av när han ser det imorgon. Han saknar dig och det gör vi andra också! (När funkar vanlig mail och ev web kamera för er?). Kram från fam Ranhem

Anonym sa...

Härlig intervju! Vi saknar dina predikningar, Daniel. Och dina uppmuntrande ord och kramar, Paulina! Ni är så goa.
Kram /Jennelie med familj

Anonym sa...

Jag lämnade en kommentar även den 24.augusti och jag har nu så gott som dagligen börjat följa med er blogg :-) Ni finns i mina tankar och böner och jag ber att Herren ska öppna de rätta dörrarna för er, så att ni kan fullfölja det lopp som är ert.

Anonym sa...

Det är rätta takter,coola killar och tjejer gillar att fånga paddor. Vi ska visa bilden på Josef och paddan i barnkyrkan så alla kan se.
Kram Pernilla